Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για την εκμάθηση της χρήσης μιας συσκευής EEE, εκτός από την ικανότητα εκτέλεσης μιας σκόπιμης κίνησης (δράση-αντίδραση). Είναι μύθος ότι ένα παιδί πρέπει να έχει γνωστικές προϋποθέσεις ή να γίνεται μία ιεραρχία βημάτων πριν από τη χρήση συστημάτων υψηλής τεχνολογίας (Adamson, LB, Romski, MA, Deffebach, K., Sevcik, RA, 1992), (Stuart, Sheela and Ritthaler, Christopher, 2008), (Beukelman, David R. and Mirenda, Pat, 2005), Romski, M ., & Sevcik, RA (2005).
Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Ομιλίας και Ακοής (ASHA): «Όταν εξετάζουμε την ΕΕΕ, οι γονείς και οι επαγγελματίες πρέπει να θυμούνται ότι δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για τη χρήση της. Όλα τα άτομα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε συστήματα ή συσκευές ΕΕΕ που προωθούν την αποτελεσματική επικοινωνία. ”
Μερικοί θα πουν ότι πρώτα ένα παιδί χρειάζεται να κατανοήσει τη χρήση συμβόλων χρησιμοποιώντας πραγματικά αντικείμενα, έπειτα εικόνες πραγματικών αντικειμένων και έπειτα αφηρημένες απεικονίσεις αυτών των αντικειμένων.
Αυτό θα σήμαινε την αλλαγή του συστήματος επικοινωνίας ενός ατόμου ξανά και ξανά, πράγμα που καθιστά την εκμάθηση του γλωσσικού συστήματος ιδιαίτερα κουραστικό για ένα παιδί με μαθησιακές ιδιαιτερότητες.
Άλλοι θα έλεγαν ότι ένα παιδί πρέπει να επιδείξει τη γνωστική ικανότητα να χρησιμοποιεί πρώτα συσκευές χαμηλής τεχνολογίας (κάρτες, πίνακες). Ωστόσο, όταν οι συσκευές χαμηλής τεχνολογίας δεν ενσωματώνουν σταθερά κινητικά μοτίβα για πρόσβαση στις λέξεις, το παιδί πρέπει να μάθει τις έννοιες πολλών διαφορετικών συμβόλων και μερικές φορές αυτά τα σύμβολα είναι δύσκολο να διακριθούν μεταξύ τους.
Επίσης, η χαμηλή τεχνολογία δεν έχει το πρόσθετο αισθητηριακό όφελος από την ακρόαση της λέξης. Έτσι, στην πραγματικότητα, η χαμηλή τεχνολογία είναι δυσκολότερη από την υψηλή τεχνολογία που παρέχει συστηματικό ακουστικό ερέθισμα.
Στην κανονική ανάπτυξη, ένα μωρό μαθαίνει τις έννοιες των πρώτων του λέξεων παίζοντας με τους ήχους που μπορεί να κάνει με το στόμα του και βλέποντας την αντίδραση των άλλων. Αυτός είναι ο ευκολότερος τρόπος για να μάθει να επικοινωνεί. Ένα σταθερό κινητικό μοτίβο που οδηγεί σε σταθερό ακουστικό ερέθισμα δίνει νόημα στη λέξη όταν συνδέεται με κοινωνική απόκριση.
Μια συσκευή υψηλής τεχνολογίας με σταθερό κινητικό μοτίβο και έξοδο φωνής επιτρέπει στο μη λεκτικό παιδί να μαθαίνει τη γλώσσα με τον ίδιο τρόπο. Μια συσκευή υψηλής τεχνολογίας που επιτρέπει τη μετάβαση από την εκμάθηση πρώτων λέξεων στη σύνθετη επικοινωνία χωρίς αλλαγή συστημάτων επικοινωνίας, συμβόλων και μεθόδων πρόσβασης, θα ήταν ο ευκολότερος τρόπος για ένα μη λεκτικό παιδί να μάθει τη γλώσσα και να μπορεί να επικοινωνήσει.