Το να μην είναι σε θέση να επικοινωνήσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες του κάποιος είναι συχνά η αιτία των προβλημάτων συμπεριφοράς. Τα παιδιά μπορεί να αναστατωθούν και να απογοητευτούν όταν δεν γίνονται κατανοητά ή να χρησιμοποιούν τη συμπεριφορά τους ως στρατηγική επικοινωνίας. Το να δοθεί στο παιδί ένας τρόπος επικοινωνίας θα πρέπει να συμπίπτει χρονικά με την αντιμετώπιση προκλητικών συμπεριφορών – δεν πρέπει να εξαρτάται από τον έλεγχο των συμπεριφορών πρώτα.
Ίσως ο λόγος που κάποιοι προτείνουν να περιμένουν για να ρυθμίσουν τη συμπεριφορά πρώτα είναι ότι ανησυχούν ότι τα χρήματα που δαπανώνται σε μια συσκευή θα χαθούν αν πεταχτεί στο πάτωμα κατά τη διάρκεια ενός θυμού. Το κλειδί εδώ είναι να κάνουμε την επικοινωνία με τη συσκευή να ανταμείβει τα παιδιά, κάτι που κάνει ευκολότερη τη ζωή σ’ ένα μη λεκτικό παιδί. Μην κάνετε τη συσκευή αρνητική για τη ζωή του παιδιού χρησιμοποιώντας τη για ανταλλαγή ή δραστηριότητες με στόχο τη συμμόρφωση. Μην σαμποτάρετε απολαυστικές δραστηριότητες μόνο και μόνο για να έχετε περισσότερες προσπάθειες επικοινωνίας στη συσκευή. Επίσης, αποκτήστε μια ανθεκτική συσκευή!