Πρόκειται για μια κοινή ανησυχία των γονέων με μη λεκτικά παιδιά. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι η χρήση της επαυξητικής επικοινωνίας συνήθως οδηγεί σε αύξηση του λεξιλογίου. Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι η χρήση της ΕΕΕ εμποδίζει την ανάπτυξη της ομιλίας ενός παιδιού.

Οι Romski, M., Sevcik, RA, Barton-Hulsey, A., & Whitmore, AS (2015) δηλώνουν: «Πρώτο και πιο σημαντικό, τα δεδομένα υποδηλώνουν έντονα ότι οι οικογένειες και οι επαγγελματίες μπορούν να είναι σίγουροι για τα αποτελέσματα της χρήσης παρεμβάσεων ΕΕΕ σε πολύ μικρά παιδιά. Οι πρώιμες παρεμβάσεις ΕΕΕ όχι μόνο δεν εμποδίζουν την ανάπτυξη της ομιλίας αλλά υποστηρίζουν την ανάπτυξη γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων »(σελ.196).

Άλλες έρευνες που υπογραμμίζουν τα οφέλη στην ανάπτυξη ομιλίας από τη χρήση της ΕΕΕ περιλαμβάνουν το Leech & Cress, 2011; Romski et al., 2010; Stahmer & Ingersoll, 2004; Blischak, Lombardino, και Dyson, 2003; Miler, Light, & Schlosser, 2006; Charlop-Christy et al., 2002; Goossens, 1989 ;; Scheipis, Reid, Behrmann, & Sutton, 1998.