Λόγοι επικοινωνίας ενός ατόμου:
Οι άνθρωποι επικοινωνούν για διάφορους λόγους κι όχι μόνο για να ζητήσουν
Τέσσερις Σημαντικοί λόγοι επικοινωνίας
1.Αιτήματα
Λέμε στους άλλους τι θέλουμε
Κάνουμε επιλογές
Λέμε σε άλλους όταν χρειαζόμαστε βοήθεια.
2. Απόρριψη ή διαμαρτυρία
Διαφυγή από μια κατάσταση ή μια απαίτηση.
Λέμε “Όχι”
Αποφεύγουμε κάτι που δεν θέλουμε ή δεν μας αρέσει.
3.Κοινωνική σύνδεση
Αντιμετώπιση συναισθηματικών αναγκών
Κερδίζουμε την προσοχή
Χαιρετάμε τον κόσμο.
Λέμε ανέκδοτα.
Μοιραζόμαστε συναισθήματα.
Ξεκινάμε μια συνομιλία
Κάνουμε φιλίες
Οικοδόμηση σχέσεων
4.Πληροφορίες και απόψεις
Κατονομασία
Απάντηση σε ερωτήσεις
Λέμε τι συνέβη
Κοινή χρήση πληροφοριών που χρειάζονται άλλοι
Δίνουμε οδηγίες σε άλλους
Σχολιασμός
Παρατήρηση
Τι γίνεται αν κάποιος δεν μπορεί να επικοινωνήσει ή γίνει κατανοητός;
Μπορεί να καταφύγει σε κλάμματα, ουρλιαχτά και αυτοτραυματισμούς ή επιθετική συμπεριφορά.
Το να μην μπορεί κάποιος να απορρίψει ή να διαμαρτυρηθεί είναι τρομακτικό. Δεν έχει τον έλεγχο του τι του συμβαίνει.
Το άτομο μαθαίνει να εκφράζεται μόνο με τη συμπεριφορά κι αυτό μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στην καθημερινότητα. Η εναλλακτική επικοινωνία μπορεί να βοηθήσει το άτομο να επικοινωνήσει λειτουργικά για όλους τους παραπάνω λόγους καλύπτοντας όλες του τις επικοινωνιακές ανάγκες.
Γιατί κάποια συστήματα επικοινωνίας εστιάζουν περισσότερο στο να ζητάνε τα άτομα πράγματα;
Τα αιτήματα βοηθούν το άτομο να πάρει ό, τι θέλει αμέσως και αυτό είναι καλό για το ίδιο.
Συνήθως, τα αιτήματα είναι το πρώτο που δουλεύουμε (αλλά σίγουρα όχι ο μόνος λόγος).
Η ανταλλαγή πληροφοριών, η αφήγηση ιστοριών, τα σχολίων και η περιγραφή δημιουργούν πραγματική σύνεση μεταξύ δύο ατόμων.