Οι άνθρωποι γίνονται φίλοι με συνομηλίκους των οποίων οι επικοινωνιακές δεξιότητες ταιριάζουν (Anderson, 2011).Τα παιδιά με δυσκατάληπτο λόγο ή με απουσία λόγου βιώνουν περιορισμούς στην επικοινωνία και ίσως και στην κίνηση. Το παραπάνω καταδεικνύει ότι οι περιορισμοί αυτοί δημιουργούν προβλήματα στην κοινωνικοποίηση τους και συνεπώς δυσχεραίνουν τη δημιουργία φιλίας με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η κοινωνικοσυναισθηματική τους ανάπτυξη.
Όταν υπάρχει το γλωσσικό εργαλείο με την κατάλληλη παρέμβαση κοινωνικής επικοινωνίας και τη χρήση του συστήματος σε ποικίλλα περιβάλλοντα, η έρευνα δείχνει ότι η ΕΕΕ ενισχύει (Hollinsworth, 2006):
- Την κοινωνική ανάπτυξη
- Την γλωσσική ανάπτυξη
- Την συναισθηματική ανάπτυξη
Ταυτόχρονα μειώνει:
- Τους αυτοτραυματισμούς
- Την επιθετική συμπεριφορά
- Την απομόνωση