Το PECS έχει κάνει τη διαφορά στη ζωή πολλών μη λεκτικών παιδιών και είναι μια καλή στρατηγική επικοινωνίας. Ωστόσο, εάν το PECS δεν λειτούργησε για το παιδί σας ή θέλετε να προσθέσετε μια άλλη στρατηγική, μια συσκευή ΕΕΕ υψηλής τεχνολογίας με έξοδο φωνής προσφέρει πολλά επιπλέον οφέλη.

Πρώτων, η αισθητηριακή ανατροφοδότηση (έξοδος φωνής) μπορεί να βελτιώσει την ικανότητα του παιδιού να μάθει γλώσσα. Στην πραγματικότητα, πολλά αυτιστικά παιδιά αναπτύσσουν τις λεκτικές τους δεξιότητες επαναλαμβάνοντας αυτό που λέγεται στη συσκευή τους. Η συνθετική ομιλία μπορεί να βοηθήσει το παιδί με προβλήματα ακουστικής επεξεργασίας (Romski, M.A., and Sevcik, R. A., 1996), (Parsons, C. L. και La Sorte, 1993). Επιπλέον, η έξοδος φωνής επιτρέπει στα παιδιά με υψηλότερες γλωσσικές δεξιότητες να μαθαίνουν ανεξάρτητα τις θέσεις των λέξεων στη συσκευή τους.

Δεύτερον, μια συσκευή με σταθερό κινητικό μοτίβο επιτρέπει την ανάπτυξη της αυτόματης επικοινωνίας. Η αναζήτηση των επιθυμητών συμβόλων και η τοποθέτηση αυτών των μεμονωμένων συμβόλων σε μια ταινία απαιτεί περισσότερο σχεδιασμό και γνωστική προσοχή στη διαδικασία επικοινωνίας.

Μια άλλη διαφορά είναι στο λεξιλόγιο που παρουσιάζεται και στον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται. Όταν χρησιμοποιείτε PECS, αρχικά το παιδί διδάσκεται να ζητάει αντικείμενα χρησιμοποιώντας εικόνες έτσι το επίκεντρο είναι να δοθεί στο παιδί η ευκαιρία να ζητήσει πράγματα που θέλει. Όταν ένα παιδί διδάσκεται να χρησιμοποιεί μια συσκευή ΕΕΕ με έξοδο φωνής χρησιμοποιώντας τη μέθοδο LAMP, η εστίαση είναι στη διδασκαλία της θέσης και της σημασίας των λέξεων που ενισχύεται από την κοινωνική ανταπόκριση που λαμβάνει το παιδί από τον συνεργάτη επικοινωνίας. Αυτό περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται σε, αιτήματα.

Το παιδί διδάσκεται επίσης να χρησιμοποιεί λέξεις για να κατευθύνει τη δράση των άλλων, να αρχίζει δραστηριότητες, να ζητά βοήθεια κ.λπ.