Το σύστημα επικοινωνίας μέσω κινητικού σχεδιασμού (Halloran et al) είναι ευρέως γνωστό στο τομέα του αυτισμού σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία και πλήρως αποδεκτό από την ΑSHA (American Speech-Language-Hearing Association),το HCPC (Health care professional council) και το RCSLT (Royal College of Speech and Language Therapists).


To σύστημα κατά την εκμάθηση του λαμβάνει υπόψη όλες τις ιδιαιτερότητες που έχουν τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού όπως η οπτική μνήμη, η προτίμηση για ηχητικό feedback από το τάμπλετ (συσκευή), οι αισθητηριακές προτιμήσεις και οι δυσκολίες κοινωνικής επικοινωνίας κι αλληλεπίδρασης (δίνει έμφαση σε όλες τις επικοινωνιακές προθέσεις).

Γιατί να χρησιμοποιεί το παιδί συσκευή εναλλακτικής επικοινωνίας (ΕΕ);


Εδώ και 50 χρόνια, οι συσκευές εναλλακτικής επικοινωνίας χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν τα μη λεκτικά (και τα μη καταληπτά) άτομα με αναπτυξιακές διαταραχές να επικοινωνούν με επιτυχία ξεπερνώντας τα εμπόδια επικοινωνίας τους.


Πόσο αποτελεσματικές είναι οι συσκευές ΕΕ;

Μερικοί γονείς ανησυχούν ότι δίνοντας ένα σύστημα ΕΕ στο παιδί τους θα εμποδίσει την ανάπτυξη της λεκτικής ομιλίας. Ωστόσο, η έρευνα έχει επανειλημμένα δείξει ότι αυτό δεν συμβαίνει – στην πραγματικότητα, το αντίθετο συμβαίνει συχνά.


Τα συστήματα ΕΕ παρέχουν ένα ενεργό μέσο επικοινωνίας, το οποίο τείνει να βελτιώσει τη λεκτική ομιλία καθώς οργανώνεται η διαδικασία εκμάθησης λέξεων και φράσεων.

Η ακουστική παραγωγή των συσκευών ΕΕΕ παρέχει αισθητηριακό ερέθισμα για να βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει τις αντιληπτικές και εκφραστικές γλωσσικές του δεξιότητες.


Είναι έτοιμο το παιδί μου;


Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για την εισαγωγή ΕΕ ή τη χρήση μιας συσκευής.


Στην πραγματικότητα, η χρήση μίας συσκευής με σταθερό κινητικό μοτίβο είναι ένα εύκολο γνωστικό έργο για τα μη λεκτικά άτομα. Η εκμάθηση μπορεί να ξεκινήσει σε επίπεδο αιτίου/αποτελέσματος, όπου ο μαθητής αγγίζει ένα κουμπί, ακούει μια λέξη και βιώνει τι συμβαίνει.


Τροποποιήσεις μπορούν να γίνουν για να προσαρμοστεί το σύστημα ατομικά στις γλωσσικές και κινητικές δεξιότητες κάθε παιδιού λαμβάνοντας υπόψη και τα ενδιαφέροντα.