Το LAMP ™ δεν είναι θεραπεία. Το LAMP είναι μια μέθοδος η οποία παρέχει στα άτομα ένα γλωσσικό σύστημα που μπορεί να εξελιχθεί από λέξεις σε αυτόνομη επικοινωνία.

Πολλά άτομα που χρησιμοποιούν την προσέγγιση LAMP έχουν σημειώσει επιτυχία. Κάποια έχουν γίνει πολύ επικοινωνιακά και κάποια αύξησαν το ποσοστό της προφορικής ομιλίας τους.

Εάν εξακολουθείτε να έχετε ερωτήσεις μετά την ανάγνωση των παρακάτω, επικοινωνήστε μαζί μας και θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να απαντήσουμε.

Εάν το παιδί μου χρησιμοποιεί μια συσκευή ΕΕΕ, θα περιορίσει την πρόοδο του στην προφορική ομιλία;

Πρόκειται για μια κοινή ανησυχία των γονέων με μη λεκτικά παιδιά. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι η χρήση της επαυξητικής επικοινωνίας συνήθως οδηγεί σε αύξηση του λεξιλογίου. Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι η χρήση της ΕΕΕ εμποδίζει την ανάπτυξη της ομιλίας ενός παιδιού.

Οι Romski, M., Sevcik, RA, Barton-Hulsey, A., & Whitmore, AS (2015) δηλώνουν: «Πρώτο και πιο σημαντικό, τα δεδομένα υποδηλώνουν έντονα ότι οι οικογένειες και οι επαγγελματίες μπορούν να είναι σίγουροι για τα αποτελέσματα της χρήσης παρεμβάσεων ΕΕΕ σε πολύ μικρά παιδιά. Οι πρώιμες παρεμβάσεις ΕΕΕ όχι μόνο δεν εμποδίζουν την ανάπτυξη της ομιλίας αλλά υποστηρίζουν την ανάπτυξη γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων »(σελ.196).

Άλλες έρευνες που υπογραμμίζουν τα οφέλη στην ανάπτυξη ομιλίας από τη χρήση της ΕΕΕ περιλαμβάνουν το Leech & Cress, 2011; Romski et al., 2010; Stahmer & Ingersoll, 2004; Blischak, Lombardino, και Dyson, 2003; Miler, Light, & Schlosser, 2006; Charlop-Christy et al., 2002; Goossens, 1989 ;; Scheipis, Reid, Behrmann, & Sutton, 1998.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για τη χρήση συσκευής υψηλής τεχνολογίας ;

Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για την εκμάθηση της χρήσης μιας συσκευής EEE, εκτός από την ικανότητα εκτέλεσης μιας σκόπιμης κίνησης (δράση-αντίδραση). Είναι μύθος ότι ένα παιδί πρέπει να έχει γνωστικές προϋποθέσεις ή να γίνεται μία ιεραρχία βημάτων πριν από τη χρήση συστημάτων υψηλής τεχνολογίας (Adamson, LB, Romski, MA, Deffebach, K., Sevcik, RA, 1992), (Stuart, Sheela and Ritthaler, Christopher, 2008), (Beukelman, David R. and Mirenda, Pat, 2005), Romski, M ., & Sevcik, RA (2005).

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Ομιλίας και Ακοής (ASHA): «Όταν εξετάζουμε την ΕΕΕ, οι γονείς και οι επαγγελματίες πρέπει να θυμούνται ότι δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για τη χρήση της. Όλα τα άτομα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε συστήματα ή συσκευές ΕΕΕ που προωθούν την αποτελεσματική επικοινωνία. “

Μερικοί θα πουν ότι πρώτα ένα παιδί χρειάζεται να κατανοήσει τη χρήση συμβόλων χρησιμοποιώντας πραγματικά αντικείμενα έπειτα εικόνες πραγματικών αντικειμένων και έπειτα αφηρημένες απεικονίσεις αυτών των αντικειμένων.

Αυτό θα σήμαινε την αλλαγή του συστήματος επικοινωνίας ενός ατόμου ξανά και ξανά, πράγμα που καθιστά την εκμάθηση του γλωσσικού συστήματος ιδιαίτερα κουραστικό για ένα παιδί με μαθησιακές ιδιαιτερότητες.

Άλλοι θα έλεγαν ότι ένα παιδί πρέπει να επιδείξει τη γνωστική ικανότητα να χρησιμοποιεί πρώτα συσκευές χαμηλής τεχνολογίας (κάρτες, πίνακες). Ωστόσο, όταν οι συσκευές χαμηλής τεχνολογίας δεν ενσωματώνουν σταθερά κινητικά μοτίβα για πρόσβαση στις λέξεις, το παιδί πρέπει να μάθει τις έννοιες πολλών διαφορετικών συμβόλων και μερικές φορές αυτά τα σύμβολα είναι δύσκολο να διακριθούν μεταξύ τους.

Επίσης, η χαμηλή τεχνολογία δεν έχει το πρόσθετο αισθητηριακό όφελος από την ακρόαση της λέξης. Έτσι, στην πραγματικότητα, η χαμηλή τεχνολογία είναι δυσκολότερη από την υψηλή τεχνολογία που παρέχει συστηματικό ακουστικό ερέθισμα.

Στην κανονική ανάπτυξη, ένα μωρό μαθαίνει τις έννοιες των πρώτων του λέξεων παίζοντας με τους ήχους που μπορεί να κάνει με το στόμα του και βλέποντας την αντίδραση των άλλων. Αυτός είναι ο ευκολότερος τρόπος για να μάθει να επικοινωνεί. Ένα σταθερό κινητικό μοτίβο που οδηγεί σε σταθερό ακουστικό ερέθισμα δίνει νόημα στη λέξη όταν συνδέεται με κοινωνική απόκριση.

Μια συσκευή υψηλής τεχνολογίας με σταθερό κινητικό μοτίβο και έξοδο φωνής επιτρέπει στο μη λεκτικό παιδί να μαθαίνει τη γλώσσα με τον ίδιο τρόπο. Μια συσκευή υψηλής τεχνολογίας που επιτρέπει τη μετάβαση από την εκμάθηση πρώτων λέξεων στη σύνθετη επικοινωνία χωρίς αλλαγή συστημάτων επικοινωνίας, συμβόλων και μεθόδων πρόσβασης, θα ήταν ο ευκολότερος τρόπος για ένα μη λεκτικό παιδί να μάθει τη γλώσσα και να μπορεί να επικοινωνήσει.

Το παιδί μου έχει σημαντικά προβλήματα συμπεριφοράς. Κάποιοι είπαν ότι δεν είναι έτοιμο για μια συσκευή ΕΕΕ υψηλής τεχνολογίας. Πώς είναι αυτό διαφορετικό ;

Το να μην είναι σε θέση να επικοινωνήσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες του κάποιος είναι συχνά η αιτία των προβλημάτων συμπεριφοράς. Τα παιδιά μπορεί να αναστατωθούν και να απογοητευτούν όταν δεν γίνονται κατανοητά ή να χρησιμοποιούν τη συμπεριφορά τους ως στρατηγική επικοινωνίας. Το να δοθεί στο παιδί ένας τρόπος επικοινωνίας θα πρέπει να συμπίπτει χρονικά με την αντιμετώπιση προκλητικών συμπεριφορών – δεν πρέπει να εξαρτάται από τον έλεγχο των συμπεριφορών πρώτα.

Ίσως ο λόγος που κάποιοι προτείνουν να περιμένουν για να ρυθμίσουν τη συμπεριφορά πρώτα είναι ότι ανησυχούν ότι τα χρήματα που δαπανώνται σε μια συσκευή θα χαθούν αν πεταχτεί στο πάτωμα κατά τη διάρκεια ενός θυμού. Το κλειδί εδώ είναι να κάνουμε την επικοινωνία με τη συσκευή να ανταμείβει τα παιδιά, κάτι που κάνει ευκολότερη τη ζωή σ’ένα μη λεκτικό παιδί. Μην κάνετε τη συσκευή αρνητική για τη ζωή του παιδιού χρησιμοποιώντας τη για ανταλλαγή ή δραστηριότητες με στόχο τη συμμόρφωση. Μην σαμποτάρετε απολαυστικές δραστηριότητες μόνο και μόνο για να έχετε περισσότερες προσπάθειες επικοινωνίας στη συσκευή. Επίσης, αποκτήστε μια ανθεκτική συσκευή!

Το παιδί μου χρησιμοποιεί PECS. Σε τί διαφέρει;

Το PECS έχει κάνει τη διαφορά στη ζωή πολλών μη λεκτικών παιδιών και είναι μια καλή στρατηγική επικοινωνίας. Ωστόσο, εάν το PECS δεν λειτούργησε για το παιδί σας ή θέλετε να προσθέσετε μια άλλη στρατηγική, μια συσκευή ΕΕΕ υψηλής τεχνολογίας με έξοδο φωνής προσφέρει πολλά επιπλέον οφέλη.

Πρώτων, η αισθητηριακή ανατροφοδότηση (έξοδος φωνής) μπορεί να βελτιώσει την ικανότητα του παιδιού να μάθει γλώσσα. Στην πραγματικότητα, πολλά αυτιστικά παιδιά αναπτύσσουν τις λεκτικές τους δεξιότητες επαναλαμβάνοντας αυτό που λέγεται στη συσκευή τους. Η συνθετική ομιλία μπορεί να βοηθήσει το παιδί με προβλήματα ακουστικής επεξεργασίας (Romski, M.A., and Sevcik, R. A., 1996), (Parsons, C. L. και La Sorte, 1993). Επιπλέον, η έξοδος φωνής επιτρέπει στα παιδιά με υψηλότερες γλωσσικές δεξιότητες να μαθαίνουν ανεξάρτητα τις θέσεις των λέξεων στη συσκευή τους.

Δεύτερον, μια συσκευή με σταθερό κινητικό μοτίβο επιτρέπει την ανάπτυξη της αυτόματης επικοινωνίας. Η αναζήτηση των επιθυμητών συμβόλων και η τοποθέτηση αυτών των μεμονωμένων συμβόλων σε μια ταινία απαιτεί περισσότερο σχεδιασμό και γνωστική προσοχή στη διαδικασία επικοινωνίας.

Μια άλλη διαφορά είναι στο λεξιλόγιο που παρουσιάζεται και στον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται. Όταν χρησιμοποιείτε PECS, αρχικά το παιδί διδάσκεται να ζητάει αντικείμενα χρησιμοποιώντας εικόνες έτσι το επίκεντρο είναι να δοθεί στο παιδί η ευκαιρία να ζητήσει πράγματα που θέλει. Όταν ένα παιδί διδάσκεται να χρησιμοποιεί μια συσκευή ΕΕΕ με έξοδο φωνής χρησιμοποιώντας τη μέθοδο LAMP, η εστίαση είναι στη διδασκαλία της θέσης και της σημασίας των λέξεων που ενισχύεται από την κοινωνική ανταπόκριση που λαμβάνει το παιδί από τον συνεργάτη επικοινωνίας. Αυτό περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται σε, αιτήματα ενώ το παιδί διδάσκεται επίσης να χρησιμοποιεί λέξεις για να κατευθύνει τη δράση των άλλων, να αρχίζει δραστηριότητες, να ζητά βοήθεια κ.λπ.